onsdag 14 juli 2010

Kvidevitt

http://twitter.com/emmapafo

Detta är något som känns väldigt onödigt, vet inte riktigt vad som skulle vara fördelarna med twitter jämfört med en blogg. Jag är inte ständigt uppkopplad och intresserad av läsa korta kommentarer om vad andra människor gör. Vill jag veta det så läser jag nog hellre en blogg.

Facebook är jag faktiskt medlem i även om jag blev det sent. Facebook använder jag mest till att hålla kontakten med sådana vänner som bor långt borta eller bekanta. Dessutom kan inte alla läsa vad jag skriver, med twitter och bloggar är det en annan sak. Egentligen vet jag inte vad det finns för nackdelar med olika sociala nätverk, de som vill delta gör det och de som inte vill gör det inte. Det är väl kanske det som är en av de bästa fördelarna. Visserligen har jag läst om arbetsplatser som vill spärra ex. facebook för att de anställda ägnar för mycket tid åt det och det kan jag absolut se som en nackdel. Det är ju dock inte det sociala nätverkets fel utan arbetsgivarens.

2 kommentarer:

  1. Jag har inte heller tagit till mig Twitter. Jag använder hellre min blogg och FB för att kommunicera utåt.

    SvaraRadera
  2. Nu har jag surfat runt lite mer på Twitter och ser fortfarande inte tjusningen i det.

    SvaraRadera