söndag 14 november 2010

Digital kompetens

Nu har jag gjort färdigt alla uppgifter till kursen om digital kompetens. Tror att jag har bloggat om allt och provat det allra mesta. Har försökt att gå igenom om det är något som jag missat men jag tror inte det, jag antar att det annars visar sig när någon går igenom min samlade värk. För att fortsätta tjata så känns kursen lite ofullständig eftersom jag inte vet om de två sista inlämningarna är godkända, det går liksom inte att dra ihop säcken riktigt. Men jag gör det ändå och hoppas på respons av lärarna i år, jag fattar ju att man hamnar sist på listan när det drar ut på tiden.

Jag har i alla fall lärt mig mycket under kursen, vad jag vill använda och vad jag inte vill använda. Jag har även hittat sätt och ställen att hålla mig uppdaterad om olika digitala verktyg, det kommer ju massor av nytt hela tiden som kan vara roligt och bra att använda i undervisning. Det som har varit bäst med kursen är möjligheten att få göra digitala läromedel, möjligheten har ju givetvis funnits tidigare också men nu blev det lite mer kniven mot strupen vilket har fungerat bra :-)

Det jag gjorde först var en power point-presentation som nu känns lite mindre bra. Men det ledde i alla fall till att vi på jobbet knåpade ihop filmen om hur man skapar en blogg, den har vi inte använt ännu men det blir nog till veckan beroende på hur arbetet med nuvarande uppgifter fortskrider.

Sammanfattningsvis en bra kurs, rekommenderas helt klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar