tisdag 28 december 2010

Definitely dead

Sjätte delen i serien om Sookie Stackhouse. Jag var på väg att köpa den här boken helgen innan jul och funderade på om jag skulle ta de resterande delarna också när pappa kommer förbi i bokhandeln och frågar vad jag tittar på. Jag berättade och så ryckte han dem ur händerna på mig och sa att jag får dem i julklapp :-) Så jag fick dem och nu håller jag på med sjunde delen.

Definitely dead är bra, som de tidigare, och har inte så väldigt många förklaringar till vem som är telepatisk, varulv eller vad som har hänt tidigare. Sådant kan jag nämligen störa mig lite på, jag har inget problem med att komma ihåg saker som har hänt för tre böcker sedan. För den som inte är van att läsa långa serier eller hoppar in mitt i är det ju givetvis bra.

Det jag nästan gillar bäst är att Sookie tycker att Quinn har söta öron i sin tigerform.

Nu ska jag jobba vidare med konsthistoriatentan, läsa Alltogether dead och An echo in the bone och sen dra vidare mot stallet (blir nog barbackaridning eftersom termometern visar på -22).

2 kommentarer:

  1. Precis, man skall läsa i ett sträck, så blir det sååå bra och man hamnar i värsta "Sookie-koman", underbart! ;-) Grattis, det är ju superkul!

    Och jag håller med dig, blir det alldeles för mycket flashbacks så undrar jag alltid om de tror att man som läsar är helt bakom flötet....:-)

    SvaraRadera
  2. Har definitivt hamnat i koma de senaste dagarna :-)

    SvaraRadera