söndag 26 december 2010

Den samvetslöse, Abortläkarens dotter

Är vad jag har läst ut nu senast.

Den samvetslöse är skriven av John Grisham, som vanligt en juristhistoria som utspelar sig i amerikanska södern. Första gången jag läste en bok av Grisham gick jag i nian tror jag, sommaren efter när jag sommarjobbade med att torka hyllor på biblioteket läste jag alla de hade där :-) Är svag för sådant som utspelar sig i sydstaterna, tror att jag läste Queen och Rötter samma sommar.

Åter till den samvetslöse, lika spännande och slår ur ett underläge som vanligt. Alla Grishams böcker (iaf de jag läst) följer ju samma mönster i stort sett men ändå tycker jag att de är bra. Kanske just för att jag vet vad jag får, ungefär som med AC/DC. Ändå är historierna olika varandra och man vet inte riktigt hur det ska gå.

Andra boken hittade jag i en låda för pocketar, fyra för en hundring tror jag, på Coop. Kan aldrig gå förbi en sådan utan att rota i den, sambon är lagom glad varje gång :-) Efter att ha läst lite över halva av boken kom jag på att jag kände igen ett textavsnitt från någon bokblogg. Vet dock inte vilken blogg men det var inget jag kom ihåg när jag läste baksidan av boken. En bra bok i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar