tisdag 7 december 2010

Uppdatering

Känner att det behövs ett inlägg här fast jag inte har någon utläst bok att skriva om. Däremot har jag flera på gång, bland annat en av Philippa Gregory som jag inte minns titeln på. Boken handlar i alla fall om den engelska drottningen Elizabeth. Det sammanfaller lustigt med den distanskurs som jag läser just nu, skönhetens mask, som handlar om konsthistoria och där har vi diskuterat ett par porträtt av just Elizabeth.

Har flera gånger tittat på Gregorys böcker på bibblan men det har inte blivit av att ta med någon hem, men förra veckan blev det två. Jag gillar ju historiska romaner så de här passar mig väldigt bra och så tror jag att det inte är ett allt för sliskigt slut. Det tror jag men jag får väl se om det är så :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar