måndag 14 februari 2011

Skuggvarelser och Blodets röst


Skuggvarelser har jag boktipsat om på jobbets blogg, hoppas att någon av eleverna läser den. Många har gillat annat som vi har läst av Magnus Nordin så kanske den här går hem. Lite tveksamt är det eftersom den innehåller varulvar :-) Tyvärr är det inte så många som uppskattar sådant så jag försökte att inte skriva allt för mycket om det i mitt boktips.

Jag gillar Gotland har jag kommit fram till efter att ha läst den här boken och nästa i serien. Inte för att jag någonsin har varit dit men det känns lockande, det beskrivs på ett trevligt sätt på något vis. Lite småmysigt sådär. Inte för att det som händer är småmysigt, det är lite otäckt tycker jag. I blodets röst tycker jag dock att historien blir lite osannolik (nog för att varulvar är osannolika men ni fattar) med alfagruppen och det. Men jag kan bortse från det, jag gillar båda böckerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar