fredag 22 april 2011

Hush, hush och Crescendo


Båda av Becca Fitzpatrick. Läste ut den för ett par dagar sedan men kom inte riktigt på vad jag skulle skriva, vad jag tycker helt enkelt. De är lättlästa och jag tror att det inte skulle vara allt för svårt att övertala tonåringar till att läsa på engelska istället för svenska.

Jag håller även med bloggaren som jag länkade till i mitt tidigare inlägg om böckerna att tjejen i den här boken tillåts vara mer självständig om man jämför med Twilight-Bella. Nora har lite mer fart i sig och framförallt tycker jag att hon kan tänka själv (och agera!).

2 kommentarer:

  1. Jag har ju tyvarr inte last Twilight, men det vore intressant att ha nagot att jamfora med. Jag hade en hel del negativt att saga om den, men samtdigt sa fastnade den i alla fall en del, skall nog ge Cresendo en chans i alla fall...

    SvaraRadera
  2. Det är rätt intressant att jämföra dem faktiskt, på många vis är de väldigt lika. Ge Cresendo (eller hur det nu faktiskt stavas) en chans, om inte annat så är det trevlig omväxling från vampyrerna :-)

    SvaraRadera