torsdag 7 april 2011

Lobbyisten

Av Thomas Bodström. En rätt trevlig inblick i maktens korridorer men inte mycket mer än trevlig. Den är på något vis lite för lättläst, det var inget motstånd alls så jag kommer knappt ihåg vad den handlar om. Det var inte riktigt sant men jag vet inte riktigt hur jag annars ska beskriva det.

Den är trevlig som sagt var och det är intressant att spekulera i hur mycket som kan vara verklighetsbaserat, författaren har ju faktiskt rört sig i maktens korridorer. Jag surfade runt lite på Adlibris och såg att det fanns en bok till med samma karaktärer. Den vill jag nog läsa men inte lägga pengar på att köpa :-) Jag är lite svag för svenska deckare men de ska vara av en viss sort och den här är lite åt det hållet men inte helt. Jag gillar Sjöwall-Wahlöö och sådant, lite realism på något vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar