tisdag 5 april 2011

Ryska kyssen och den förfärliga brännaren


Av Frida Nilsson. Ytterligare en bok som en dag uppenbarade sig i mitt postfack på jobbet, skolan är visst med i någon bokklubb (vet dock inte riktigt vilken).

Det här var en riktigt rolig bok som handlar om Ryska kyssen som är en slags stålmannen i hundform med croissantvingar. De boende i staden är alla olika sorters djur som i sin personlighet givetvis antagit de drag som vi ofta tillskriver just det djuret.

Jag vet inte om jag gillade den här boken för att den påminner lite om Mauri Kunnas böcker om Koiramäki, tror att de finns i svensk översättning men vet inte vad de i sådana fall heter. Tror att den här passar på mellanstadiet men jag tror att även äldre har behållning av den.

2 kommentarer:

  1. Haha, vilket underbart upplagg, Stalhunden med vingar! tror att jag skulle gilla den har!

    SvaraRadera
  2. Jag satt och småskrattade när jag läste den :-)

    SvaraRadera