måndag 30 maj 2011

Bokalfabet 2.0 I

Det här funderade jag över flera dagar förra veckan. Och så här långt kom jag:
Ivrig

Is
Sagan om isfolket. Det är det första jag kom på, har läst de första 4-5 böckerna i serien och det är nog bland det sämsta jag läst. Kan dock förstå varför det är så många som gillar dem, lättlästa är de ju.

Idealisk
En idealisk bok, kan vara många olika beroende på sinnesstämning. En Sookie när man har mycket tid, en Katarina von Bredow när man vill läsa något för jobbets skull, en Diana Gabaldon när man vill läsa något historiskt men lätt. Alla böcker kan vara idealiska i rätt situation.

Identitet
Sonya Sones, de där böckerna som handlar om samma sak men ur olika perspektiv (kommer aldrig ihåg vad de heter). Massor av ungdomsböcker/YA passar in under identitet tycker jag.

Idé

Karaktär på I

Favoritord

Det är bara att konstatera att I inte är min bokstav. Inte ens ett favoritord lyckades jag med. Hoppas på bättre inspiration med J :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar