tisdag 31 maj 2011

De dödas imperium


Av Mårten Sandén. Vad jag förstår är det här den avslutande delen i serien om Jannike Faltin. Jag gillar alla delarna! Det är ju rätt sällan jag tycker att alla delar i en serie är bra men den här och Hungerspelen-serien säger jag det om .

Jannike blir i alla fall anlitad för att utföra ett uppdrag i England (eller hur man nu ser på saken). Det börjar i London i alla fall och går vidare till den andra världen. Jannike träffar dessutom sin stora kärlek men det blir inte riktigt som hon kanske tänkt. Jag gillar att det inte blir fokus på det utan att allt det andra är det viktigt och kärleksgrejen inte är det viktigaste, dessutom löser det sig på ett bra sätt tycker jag.

Härliga och underfundiga böcker är det. Lite som Sven Nordqvist eller Mauri Kunnas utan bilder, mycket roliga detaljer. Läs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar