torsdag 5 maj 2011

Eddings

I det här inlägget om fantasy hos Dark Places tipsade jag om Eddings som lättläst fantasy. Uppenbarligen tyckte inte alla andra att det var en bra idé så bara därför håller jag nu på att läsa en Eddings-bok, Diamanttronen. Hittade den i bokrummet på jobbet så lånetiden är nästan obegränsad :-)

Har läst Eddings tidigare och hade ett minne av dem som lättlästa och än så länge håller det i sig. Känner jag mig själv rätt så kommer jag att läsa nästa del (och nästa del) bara för att få veta hur det går. Kommer ett inlägg om det när jag läst klart.

För övrigt såg jag första delen av Game of thrones igår och är absolut fast. Det har ju varit lite skriverier här och där om tv-serien och när jag konstaterade att jag inte kommer att få se den förän den går på tv så tänkte jag läsa böckerna istället. När jag då började läsa om böckerna så kom jag fram till att jag redan läst dem. Kommer inte ihåg när eller hur många delar däremot. Ska följa serien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar