lördag 4 juni 2011

Bokalfabet 2.0 J

Jubileum

Det borde ju var någon bok där det firas ett jubileum, synd bara att jag inte kommer på någon just nu. Eller en jubileumsbok? Sådana ges det ju ut alltid ibland har jag sett, typ: Hembygdsgården Hembygget firar 50 år.

Jonglera

Cirkus och clowner. Har nog aldrig läst en bok som utspelar sig på en cirkus, borde kanske råda bot på det. Tips?

Jordgubbe

Chick-lit, sött som jordgubbar och varar för stunden bara. Något av Jane Green eller Marian Keyes.

Jubelidiot

Brick Lane, eller rättare sagt den äkta mannen. Jag fick utslag av att läsa om hans projekt och samlingar.

Jämmer

och elände kände jag när jag läste Svikarboken för ett tag sedan.

En karaktär på J, det verkar som att jag alltid kör fast på den här punkter. Jag kommer inte på någon 'sliter mitt hår'.

En bok som fått mig att jubla, det finns många. Just nu Tankeläsaren, tror att The Passage som jag just börjat på också får mig att jubla. För att inte tala om högtidsstunden när man får hem en Sookie Stackhouse.


2 kommentarer:

  1. The Passage är jag också sugen på att läsa! Brick Lane tillhör mina dåliga samveten som samlar damm i hyllan. Är den läsvärd?

    SvaraRadera
  2. Brick Lane gillade jag efter ett tag. Tycker absolut att den är läsvärd.

    SvaraRadera