tisdag 28 juni 2011

A walk to remember

Av Nicholas Sparks. Hittar ingen bild och glömde bort att knäppa en själv. Det här är i alla fall förlagan till filmen (som jag hittade en bild på) med samma namn. Jag vet att jag har sett filmen någon gång och tyckte att den var helt okej, kanske lite för sockersöt. Men nu är jag nyfiken på att se filmen igen bara för att. Hade ingen aning om att det faktiskt fanns en bok som förlaga till filmen. Lite googlande visade dock att författaren har skrivit flera böcker/manus som blivit till film.

Det är en rätt söt historia som bara blir för söt just på slutet. Jag kan tycka att filmen har ett bättre driv eller hur jag ska beskriva det. I boken så bara händer saker. Lättläst är den och ett bra tidsfördriv när man behöver det, kanske nu i hängmattan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar