tisdag 19 juli 2011

Anonyma skoälskares klubb

Av Beth Harbison. Det här är en bok i Marian Keyes anda, flera personers berättelser vävs ihop till en enda. Man får följa fyra kvinnor av vilka tre älskar skor och gärna köper mängder. Den fjärde behöver komma ut ur huset ibland och går därför med i klubben. Inte för mycket gulligull utan lite kärlek på sidan om bara, kan man säga. Det är skorna som är det viktiga, hur man kommer över dem och hur man ska göra för att sluta köpa fler par.

Jag klickade nog hem dem bara för titelns skull. I perioder köper jag rätt många par skor själv. Nu är det visserligen ett tag sedan men jag kan inte låta bli att alltid titta på dem. Om jag inte gick och stod så mycket på jobbet så skulle jag nog köpa fler par häftiga skor, nu blir det mest fotriktiga Birkenstock.

En av de bättre Chick-lit (vad blir det i plural?) som jag har läst. Den var dessutom snabbläst, ett väldigt lagom tidsfördriv. Kan absolut tänka mig att läsa fler av den här författaren. Måste kanske kolla om hon har skrivit något mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar