måndag 4 juli 2011

Borta bäst

Av Sara Kadefors. Jag har nog bara läst Sandor slash Ida förut och den här råkade jag klicka hem utan att jag tänkte det. En trevlig bok, det tog ungefär 50 mil i bil för mig att läsa ut den :-) Och då var nog medelhastigheten rätt hög så med andra ord tog det inte speciellt länge.

Sylvia bor i en bil utanför IKEA och använder toaletterna och sängarna där. Det tar rätt länge innan man får reda på varför hon bor i sin bil, speciellt som hon inte missbrukar och har dyra kläder och en dyr bil. Jag är ju typen som läser de sista sidorna i en bok efter att ha läst det första kapitlet för att få veta hur det går. Om jag inte gör det läser jag med andan i halsen så att säga och det är inte trevligt. Men när det gäller den här boken så hjälpte det inte att läsa sista sidorna, man får ändå inte riktigt reda på varför hon lämnat sin familj och bo i en bil. Däremot går det att gissa sig till rätt mycket.

Jag gillar boken just på grund av att man inte får allt serverat utan fåt fundera ut en del själv. Läs!

1 kommentar: