söndag 24 juli 2011

Gårdagens äventyr

Jag och en av hästarna (den längst till höger på bilden) var igår på en långritt från Bodträsk till Björkfors. Ingen av oss tio som red har riktigt koll på hur lång det blev men ungefär 2.5-3 mil. Vi startade i Bodträsk och hade första pausen i Yttersti. Bilden är dock från Hällfors där vi hade matkontroll för alla, hästarna fick hö och vi som red blev bjudna på pytt i panna. I Yttersti ordnad det för övrigt en konsert varje år, i år kommer Louise Hoffsten. Scenen är nere vid stranden och så sitter publiken på medhavda pallar runt omkring. Jag har aldrig tidigare varit där men det var väldigt fint och det sägs att akustiken är bra.

Det här var min första långritt och jag hoppas att det blir fler. Hästen skötte sig mycket bra om vi gör ett undantag för när det kom några renar springandes (på rätt långt avstånd) och hon bestämde sig för att nu var det läge att dra hemåt. Jag tyckte inte det och det slutade med att vi gick omkull, men skrubbsår och blåmärken kan man leva med :-)

Hoppas att alla andra också har lika trevliga sommaraktiviteter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar