söndag 31 juli 2011

Hitta vilse

Av Carin Hjulström. Hon med 21.30 fattade jag när jag läste på omslagspappret eller vad det nu kallas. Tydligen finns det en bok som utspelar sig innan den här men det är inget som hindrar att man bara läser den här (jag har inte läst den första alltså).

Frida Fors flyttar till storstaden eftersom hon fått jobb som journalist på en stor tidning. Hon får tag i ett annorlunda boendearrangemang som löser sig på ett rätt roligt sätt på slutet (med reservation för hur man ser på saken). Efter att bara ha jobbat några dagar blir hon uppsagd och hänger lite i luften innan hon går över till "andra sidan" och blir informatör på ett märkligt företag. Hon nätdejtar, utvecklar en fin vänskap med en äldre kollega och träffar sina småsyskon på Mallorca. Skriver ett frilansreportage som inte blir som det var tänkt.

En rolig bok som jag plockade på måfå i hyllan på bibblan när jag hade åkt hemifrån utan bok. Välskriven tycker jag också att den är och inte för flamsig som annat liknande kan bli. Och så gillar jag titeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar