fredag 8 juli 2011

Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag

Av Sara Ohlsson. Den här boken har jag läst om på flera olika bloggar och jag blev nyfiken. Dels gillade jag titeln men även det som skrevs lät bra.

Den här boken vill jag köpa in till jobbet, allra helst i klassuppsättning. Tror att den skulle vara bra att läsa med åttor eller nior, de är ju på väg till gymnasiet och det är ju i den ålderns boken utspelar sig. Jag tycker att boken på ett bra sätt beskriver hur det kan gå till när någon får ett "dåligt" rykte. Jag gillar att det blir en slags insikt för Olivia på slutet, det kan fler behöva få. Det finns ju ingen anledning till att killar ska få bete sig på ett visst sätt och när tjejer gör likadant så får de ett "rykte".

Läs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar