söndag 17 juli 2011

The Passage

Av Justin Cronin. Månne jag är sist i världen med att läsa den här? Det tror jag i och för sig inte med om man läser bokbloggar får man lätt det intrycket. Fattar inte varför de tog så lång tid innan jag kom igång med den här, beställde den efter jul efter att ha läst massor av lovord. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om den, det kanske borde sjunka in lite mer.

Jag kommer inte ihåg när jag senast har läst en så här bra bok. Den är verkligen enormt bra och det betyder mycket när en Tornedaling säger det :-) Jag är alltså uppväxt med en morfar som aldrig sa att mat var gott utan endast sträckte sig till: nog gick det att äta.

I början var det mycket att läsa och det krävde koncentration. Sedan flöt det på så pass att jag inte hade tid med så mycket annat än att läsa ut boken. Om någon har tips på liknande böcker/romaner/skrifter eller vad som helst så skriv en kommentar. Jag vill läsa mer!

4 kommentarer:

  1. Ah, jag har fortfarande inte last den, meeeen funderar pa de ofta - det ar manga som sager att den ar himla bra!

    SvaraRadera
  2. Den är bra! Lite krånglig i början som sagt med sedan flyter det på :-)

    SvaraRadera
  3. Inte heller läst honom, men hört så mycket om boken att han definitivt finns med på läsa, låna, köpa listan.

    SvaraRadera
  4. Den är riktigt, riktigt bra. Jag gillar katastroffilmer så det kanske är därför jag gillar den här. Jag kan tycka att det är kul att spekulera i hur framtiden kommer att se ut och vad är det som säger att det här inte är framtiden?

    SvaraRadera