torsdag 4 augusti 2011

I morgon när kriget kom

Av John Marsden. Det exemplar jag läst ser inte ut så här men samma bok är det ju, som jag förstår så har de slutat att trycka boken. Jag har läst både att det finns fem och sju delar i serien och att det här är den första, på Bonniers sida står det fem så jag antar att det är det som är rätt. Fast när jag kikar in hos Holly Hock där jag först läste om böckerna så verkar det finnas sju, kanske bara fem är översatta? Tydligen finns det en film också men det verkar oklart om den kommer till Sverige eller inte. Den hade varit rolig att se.

Jag måste helt klart läsa fler delar (hoppas att de finns på bibblan), jag vill ju veta hur det går. Överlever ungdomarna själva, blir de upptäckta, vad hände med Corrie och Kevin? Och vilken främmande makt är det egentligen som har tagit in sig i landet? Författaren har i alla fall lyckats med att få läsaren att vilja läsa mer.

Kul att läsa om något som utspelar sig i Australien, det är det inte ofta jag gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar