tisdag 9 augusti 2011

Tron

Den här fick jag för mig att jag skulle hyra och se igår. Tänkte att jag ska bilda mig lite i sci-fi-genren men det blev inte riktigt bra. Jag har inte tänkt förkasta hela genren men filmen var mindre bra, eller dålig är väl ett bättre ord att beskriva den med. Den är ju ny men känns billig på något vis, "vi hade bara så här mycket pengar och hade inte råd med något bättre". Det finns ju en tanke med det här nätet och hur det ser ut, tittaren ska förstå att det inte är den verkliga världen utan det är nätet och därför måste det vara blåskimrande och genomskinligt. Jag tror ju att vi hade förstått ändå, jag tyckte att det var jobbigt att titta på (för ögonen alltså, jag fick anstränga mig).

Disney kan bättre även om jag tror att den här hade kunnat vara bättre. Det är ju en intressant historia på många vis, det är ju alltid roligt att spekulera i saker och ting. Rätt vad det är så är det någon som vandrar runt på nätet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar