torsdag 1 september 2011

Tematrio

Veckans tematrio handlar om tre bra böcker som man läst under sommaren. Jag har ju läst rätt mycket eftersom jag är ledig rätt länge under sommaren. Just nu känns dock allt som bortblåst men jag ska fundera lite.

1. Bricken på Svartvik. Det här är andra boken som handlar om Bricken och hennes familj som bor och arbetar på ett sågverk utanför Sundsvall. Jag gillar den här typen av böcker som utspelar sig i historisk tid och dessutom känns realistiska.

2. Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag. Underbar bok från Gilla förlag som jag gillar. Jag ska prova att smsa titeln till min chef någon gång och se vad hon säger :-)

3. Min pappa är snäll och min mamma är utlänning. Jag satt och småskrattade för mig själv när jag läste den här. Den är väldigt rolig och jag skulle tycka att det var roligt att få läsa den med en hel klass och diskutera efteråt.

2 kommentarer:

  1. "Jag är tyvärr död..." tycker jag verkar jättebra, den har ajg på min LäsLista (som visserligen växer något enormt, men what to do? Man vill ju inte missa något!

    SvaraRadera
  2. En läslista tar väl aldrig slut? :-) Jag är tyvärr död... är dock värd att flyttas upp på listan.

    SvaraRadera