torsdag 8 september 2011

Tematrio

Jag är lite sen den här veckan men hakar på ändå. Tre favoritklassiker. Jag har lite svårt för klassiker efter att olika lärare tvingat på mig mer eller mindre tråkiga klassiker att läsa i skolan. Flugornas herre får jag fortfarande rysningar av bara jag ser titeln någonstans. Sen är det ju det här med vad som är en klassiker, jag tolkar det rätt fritt så här är min lista:

1. Jerusalem av Selma Lagerlöf. En riktigt favorit, avstå inte läsningen bara för att du sett den dåliga tv-serien.

2. Utvandrarna av Vilhelm Moberg. Läs hela serien när du ändå är igång. En av få böcker som vi tvingades läsa i skolan som jag faktiskt gillade. Vi läste den i nian och jag plöjde alla delarna i ett svep.

3. Revolutionary road av Richard Yates. Läste den förra året och fastnade för den. Har dock inte sett filmen och har inte tänkt göra det heller, vill hålla fast vid boken känner jag.

1 kommentar: