fredag 7 oktober 2011

Bokalfabet M

Så var det dags igen.

Mina fem ord på m:
Mamma
Marian Keyes böcker om systrarna (nu kommer jag inte ihåg vad de heter eller ens hur många de är) och deras föräldrar som figurerar i periferin. Mamman kan inte laga mat och är i största allmänhet rätt märklig men väldigt rolig.

Magstark Flugornas herre, äcklig bok tyckte jag när jag läste den på gymnasiet.

Munter Här passar ungefär alla Terry Pratchetts böcker, roliga och kluriga.

Mystisk Edward i Twilight, tyvärr håller det ju bara i sig en bit in i första boken men ändå.

Människa Här passar väl nästan vad som helst in som inte är fantastiskt på det ena eller andra viset.

Karaktär på m: Muminfamiljen är ju given. Mumin, Muminmamman och Muminpappan. Jag tror att jag ska börja samla på Iittalas muminmuggar.

Midsommar: Jag vet att jag har läst mer än en bok som utspelar sig kring midsommar men nu kommer jag inte på någon alls. 

2 kommentarer:

  1. Muminfamiljen ja, klart de ska få vara med! Måste snart ta och läsa i alla fall första twilight-boken. Känner mig lite obildad i populärkultur.

    SvaraRadera
  2. Den första Twilight-boken är bäst tycker jag. Måste även tipsa om The Host av samma författare, särskilt om du skulle ha svårt för vampyrer :-)

    SvaraRadera