onsdag 12 oktober 2011

Bokalfabet N

Så var det dags för n.

Nonsens
En shopaholics bekännelser, rent nonsens tyckte jag.

Nummer
Box 101 av Andy Mulligan. Visserligen har jag inte läst hela ännu men hittills är den spännande dessutom är det inte så ofta som jag läser något som utspelar sig i ett fattigt land (det känns som Sydamerika men jag är inte helt säker).

Nobba
Får man nobba den här?

Namn
Jag tolkar fritt och bestämmer mig för ett namn på en bok. Min pappa är snäll och min mamma är utlänning, jag tycker att det är en fruktansvärt bra titel och på många sätt är det en sammanfattning av hela boken.

Noggrann
Här passa nog nästan vilken fantasyhistoria som helst som har en utförlig karta och ett personregister på minst tre sidor. Det tycker jag man kan kalla noggrant.

En karaktär på n. Ned Stark ur Game of Thrones, visserligen heter han väl egentligen Eddard men det förbiser jag idag. Jag håller på med del två av den första delen, har ju läst flera av böckerna tidigare men det var ett tag sedan.

Och så en författare som jag är nyfiken på, John Steinbeck får det bli. På sista tiden har jag börjat fundera på att läsa Vredens druvor. Jag har ingen aning om varför jag har tänkt det men framtiden får utvisa om boken är bra eller inte.

2 kommentarer:

  1. Har inte läst Shopoholic-böckerna och tror inte att de är för mig. Däremot tycker jag att Kinsellas fristående böcker är rätt charmiga. Har faktiskt inte heller läst Vredens druvor, som egentligen är en borde-bok!

    SvaraRadera
  2. Måste kolla vad mer Kinsella har skrivit, det kan ju vara bra :-)

    SvaraRadera