tisdag 11 oktober 2011

I Am Number Four

Jag läste på imdb att det här är ett försök till en Twilight för killar. Jag vet inte om jag upplevde den som väldigt riktad på det viset och inte heller som något som bara är till för att tjäna pengar på. Nog för att alla filmer väl är till för att någon ska tjäna in sitt dagliga bröd med hjälp av dem.

Det handlar i alla fall om nummer fyra som jagas av utomjordingar (nummer fyra är utomjording själv) med ett konstigt namn som jag inte kan stava till. Nummer fyra gör bort sig på nuvarande bostadsort och hamnar på internet, de som jagar honom kan därmed hitta honom. Alltså blir det en flytt till ett nytt ställe. Jag gillar ödlan/hunden som visar sig vara nummer fyras beskyddare av något slag.

Annars är det en helt okej film men inte så mycket mer än så. På många sätt kändes det som att den aldrig kom igång, det gick sakta på något vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar