lördag 8 oktober 2011

Jägarna 2

Regisserad av Kejll Sundvall. Äntligen kom den till min stad och det var flera visningar, jag bestämde mig för den nästsista eftersom jag tänkte att då är det inte så många där och jag kan välja bästa platsen. Där bedrog jag mig, vi fick sitta på kanten. Minns inte när jag varit på bio sist och det varit så mycket folk i publiken (nu undantar jag besök med jobbet).

Jag gillade filmen! Den är klart bättre än den första men jag hade gärna sett att de fått med i alla fall någon enstaka skådespelare med Överkalixdialekt. Stormare var riktigt bra, Lassgård också men han är väl alltid bra? Jag tycker att den var snyggt filmad, panoreringarna över lansdkapet var maffiga.

Någon invändning har jag givetvis, om mitt jaktlag levde om så där mycket på morgonsamlingen hade jaktledaren kastat onda ögat efter oss. Det har ju varit en del skriverier om hur finländare framställs i filmen men som halvfinne tar då inte jag illa upp. Jag antar att de flesta människor begriper att det är en film och inte ett verklighetsdokument. Se om du inte redan gjort det!



Varför har inte det här publicerats när det skulle? Jag får testa tidsinställningsfunktionen fler gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar