måndag 24 oktober 2011

Kampen om järntronen

Av George RR Martin läste jag ut i lördags (tror jag att det var). Alltså andra delen av första delen i serien. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om den, hela serien är ju suveränt bra. Som Pettson och Findus för vuxna med alla detaljer.

Som tur var så finns åtminstone två delar till av serien på läsplattan som jag köpte. Alltså började jag med A clash of kings och har hunnit stax över 200 sidor. Lite förvirring vad gäller viss namn i och med bytet av språk men det gav sig rätt snabbt. Har ju dessutom läst den för något år sedan. Lite roligt är att en av kollegorna läser samma bok så vi kollar varje dag hur långt den andra hunnit. Det är inte så ofta jag har möjlighet att diskutera en bok på det viset så det är jätteroligt. Tror dock att övriga kollegor anser oss underliga :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar