onsdag 19 oktober 2011

Snart höst(läs)lov

Ja, nu är det inte lång tid kvar tills jag har några dagars höstlov. Massor av läsning står som vanligt på programmet. Jag har inte mycket kvar av andra delen av första delen av Sagan om is och eld. Tror att jag tar bok två på engelska, den råkar nämligen finnas på den läsplatta som jag köpt begagnad. Inget besvär med biblioteksbesök och sådant så det lockar. Den är dessutom trevlig att läsa på när det handlar om tegelstenar som annars lätt gör att man får kramp i armar och händer. En annan bok jag håller på med är Världens lyckligaste folk som handlar om Danmark. Danmark brukar ju ligga högt i mätningar över hur lycklig befolkningen är. Annars handlar den en del om Dansk Folkeparti som har gått framåt under senare tid och hur det kommer sig. Rolig och läsvärd känns det som.

Lite annat än läsning ska givetvis också hinnas med men som tur är så har jag skrivit färdigt alla omdömen så jag behöver inte jobba under de lediga dagarna. Sambon är dessutom hemma så vi kan hitta på något roligt mitt på dagen på en fredag, om vill. Det är inte så ofta det händer. Upplagt för ett trevligt lov med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar