tisdag 15 november 2011

Bokalfabet S

Jag har inte hunnit med några av bokstäverna men nu kör jag igen.

Snäll - han den där första pokvännen i Linas kvällsbok, hette han Arvid? 

Sabba - Djävulen bär Prada, djävulen där är ju rätt bra på att sabba för sin anställde.

Stilig - Twilight och Edward Cullen, jag måste dock säga att han är snyggare i boken är i filmen.

Sårbar - Här ligger jag och blöder, det måste ju vara en given titel?

Sandlåda - Den vite massajen, den utspelar sig ju i alla fall i ett ökenliknande landskap.

En karaktär på s, Snorkfröken får det bli. Mumindalen går alltid hem.

Och så en bok som handlar om semester, själv ser jag ju fram emot jullovet och det är ju lite semester. Men istället för att välja någon julig bok så blir det Fallen av Joyce Carol Oates, där åker ju ett brudpar till Niagarafallen på bröllopsresa vilket ju är en typ av semester. Sen går det ju kanske inte som det var tänkt men det är ju en annan historia :-)


3 kommentarer:

  1. "Fallen" har jag inte läst, men jag sneglar på den varje gång jag går förbi O-hyllan i biblioteket - jag brukar liksom gilla Oates, jag. Någon gång så... :)

    SvaraRadera
  2. Här ligger jag och blöder är definitivt klockren i sammanhanget!

    SvaraRadera
  3. Jag gillade Fallen, det kan nog ha varit den första Oates jag läste.

    SvaraRadera