onsdag 30 november 2011

Bokalfabet U

Då var det dags igen. Den här gången U, det känns som en rätt bra bokstav tycker jag.

Undantag - jag läser ju inte poesi men Vad mina vänner inte vet och Vad min flickvän inte vet som är skrivna på någon slags vers är två undantag.

Ungdom -  det finns ju massor med bra ungdomsböcker men jag väljer Min pappa är snäll och min mamma är utlänning. Roligt, bra och svenskt.

Ungefär - kan en bok vara ungefär? Väninnan, på ett ungefär var den bra. Eller hade kunnat bli bra.

Underlig - Bestly, ett odjur. Tala om underlig och dålig bok.

Ute - en bok som utspelar sig utomhus, Hungerspelen kanske? Arenorna är ju utomhus och det är ju en del (manipulerade) naturkrafter i farten där.

Och så en person med för- eller efternamn på U. Och jag kommer inte på någon alls. Inte ens någon muminfigur som brukar var säkert kort.

En udda bok. Bree Tanners andra liv. Den är udda i förhållande till de andra böcker som Stephenie Meyer har skrivit, inget puttinutt och sådant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar