fredag 11 november 2011

Halfway to the grave

Av Jeanine Frost. Jag var lite skeptisk ska jag medge, framsidan är ju kanske inte en som jag spontant skulle ha plockat upp i en butik. Men den är bättre än vad den ser ut att vara, rätt rolig på sina stället faktiskt. Lite sliskig bitvis men inte så farligt, anledningen till hela vampyrjakten, och mötet med den blivande vampyrpojkvännen, är lite konstlad men det går att bortse från.

Cat eller Catherine är till hälften vampyr, ett nytt grepp tycker jag eftersom det även i den här boken är så att vampyrer inte kan få barn. Om man vill veta mer om hur det går till så är det bara att läsa boken :-)

2 kommentarer:

  1. Ja!
    Det här låter lovande!!

    Men, jag håller med, omslaget var ingen höjdare, men jag har många böcker där omslaget ger mig lust att gömma mig av skam, men som faktiskt är riktigt bra!

    men skall ju inte dömma boken efter omslaget, men det kan banne mig vara riktigt svårt!

    SvaraRadera
  2. Det är faktiskt rätt lovande nu när jag tänker efter :-) Det finns flera böcker till vad jag förstår.

    SvaraRadera