fredag 2 december 2011

Bokbloggsjerka 2-5 december

Veckans jerka handlar om det här:

Hur får du tag på dina böcker? Köper du eller lånar du dem? Finns det någon internetbokhandel som du anlitar oftare än andra? Kort sagt: beskriv hur du får tag på dina böcker som trängs i bokhyllan och som gör allt för att fånga ditt intresse.

Jag köper och lånar alla de böcker jag läser. Något recensionsexemplar har jag aldrig fått, å andra sidan har jag aldrig bett om ett heller så det kan ju bero på det. Till allra största delen lånar jag böckerna som jag läser från bibblan. En bibbla som jag tycker har ett rätt brett utbud och som köper in mycket nytt trots att kommunen är väldigt liten. Dessutom är de väldigt tillmötesgående vad gäller inköpsförslag.

När jag köper böcker är det oftast från CDON. Oftast är de billiga och har snabb leverans. Förr beställde jag även från Adlibris men jag vet inte riktigt varför jag slutat med det, de har ju så mycket. I och för sig vill jag ofta ha någon film också och då är det enklast att beställa rubbet från CDON.

Ibland kan det hända att jag får någon bok men det är oftast efter noggranna önskemål. Tror att de flesta som skulle kunna komma i fråga inte vill köpa böcker till mig av rädsla för att jag redan ska ha läst boken. Men jag hoppas varje jul!

6 kommentarer:

  1. Jag kan ibland bli "rädd" när jag får böcker av någon. Det är så trist för alla inblandade om man redan läst boken. Men har jag inte redan läst den så är det ju toppen!!

    SvaraRadera
  2. Det lite av att balansera på en knivsegg :-)

    SvaraRadera
  3. Jag skriver fortfarande önskelistor;-) Och ändå får jag böcker som jag inte önskat mig eller har.
    Har jättedålig erfarenhet av CDON vad gäller leverans, men kanske de funkar bättre för böcker.

    SvaraRadera
  4. CDON har jag inte testat. Ska kolla in deras priser. Det där att ingen vågar köpa böcker känns igen...

    SvaraRadera
  5. Jag har alltid en (nästan) outtömlig önskelista över böcker jag vill ha. Sanningen är att den bara blir längre och längre...

    SvaraRadera
  6. Även jag har en lista, en lång lista. Har en lista till jobbet också :-)

    Lotten, cdon har aldrig krånglat för mig. Tycker att du ska göra ett nytt försök.

    SvaraRadera