onsdag 7 december 2011

Bokdagbok

Det är vad jag förstått rätt vanligt att skriva någon slags bokdagbok bland läsare i allmänhet, eller kanske bokbloggare i synnerhet? Det är ju dessutom något som många lärare använder i sin undervisning. Jag kommer ihåg att vi förde någon slags läslogg under någon kurs på utbildningen, den gången handlade det om en och samma bok.

Under senare tid har jag funderat lite mer på att det nog vore en rätt bra grej att göra med mina elever men då måste jag ju prova själv först. Alltså har jag ordnat mig en bokdagbok eller boklogg eller vad det nu ska kallas. Jag tänkte börja lite försiktigt, Dead Reckoning blev först, med att skriva datumet när boken är färdigläst, titel och författare och sist några ord om boken. Inget avancerat med andra ord, om jag gillar det så kanske jag bygger ut med något mer med tiden. Det kan ju faktiskt vara roligt att bläddra tillbaka och se vad jag har läst och vad jag tyckt om det. Vad tror ni? Är det roligt att ha en sådan bok/dokument på datorn eller vad det nu skulle kunna vara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar