torsdag 29 december 2011

Drottningoffret

Av Hanne-Vibeke Holst. Jag har läst de tidigare delarna för rätt länge sedan och gillade de dem. Vet inte riktigt varför det tog så länge innan jag läste den här, de är ju jättebra. 

Jag gillar upplägget av böckerna, att man får följa så många olika personer och hur de ser på händelserna. Och så gillar jag de korta kapitlen eller vad de nu ska kallas där man får en liten aning om någonting. Hur allt liksom vävs ihop så att slutet inte behöver vara en uppradning av "hur det gick". Jag tycker att jag får tänka själv helt enkelt.

Det är spännande att läsa om en sådan maktkamp, det skulle ju kunna vara så det går till vid en valrörelse. Jag har ingen aning men det är nervkittlande att leva sig in i. Det känns väldigt realistiskt beskrivet och jag tycker lite synd om både Thomas och Charlotte. Meyer känns som en isprinsessa och Charlotte som hennes motsats. Läs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar