söndag 18 december 2011

Easter parade

Av Richard Yates. Jag har tidigare läst Revolutionary road och bestämde mig för den här också. Jag har läst båda på svenska och har gillat båda. I Easter parade får vi följa två systrar och deras märkliga mamma. Eller mamman är väl kanske med lite i utkanten men jag tycker ändå att hon är en väldigt viktig karaktär, mycket av det systrarna gör tycker jag är på grund av mamman.

Allra mest får man följa Emmy som lever ett slags singelliv innan det var uppfunnet (tror jag, jag är ju i sammanhanget inte jättegammal). Först tänkte jag att det var Sarah som var en stackare men nu när jag tänker efter var det nog egentligen Emmy. Eller båda? Jag får inte känslan av att någon av dem lever de liv de vill och det är nog inte heller författarens avsikt att skildra någon slags rosa flufftillvaro.

Ibland tycker jag att det blir lite väl rakt på eller realistiskt, Pookie är ju faktiskt rätt pinsam och det är svårt att ha en skämskudde när man läser. Men den är bra så läs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar