tisdag 27 december 2011

Silence

Av Becca Fitzpatrick. Tredje boken om Nora och Patch. Eftersom det är ett tag sedan jag läst de andra delarna började den här lite förvirrande, jag tänkte nästan läsa om den andra delen för att vara på banan så att säga. Men efter att jag läst en bit till så klarnade minnet, för både mig och Nora kan man väl säga.

I början kändes det lite "jaha" över boken men efter att läst hela så tycker jag nog att det här är den bästa boken i serien. Det händer mycket och det är inte bara hjärta och smärta, även om jag som vanligt undrar över på vilket sätt sex komplicerar amerikanska ungdomars liv. Det sägs ju alltid i både böcker och filmer, någon kanske kan upplysa mig om varför det är så?

Och så måste jag som vanligt gilla omslaget. Omslagen är kanske det bästa med den här serien? Svartvitt och alltid någon detalj i rött. Läs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar