måndag 12 december 2011

A Storm of Swords

Av George RR Martin. Jag läste ut den igår och lyckades hålla mig ifrån att börja på nästa direkt (tänkte att det kan vara lämpligt att sova och därmed vara pigg på jobbet).

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Finns det någon mer komplett bok-serie än den här? Med komplett menar jag alltså att det finns något för alla i den. Strider och blod, aningen kärlek, spänning, kluriga vändningar och allt möjligt annat. Och när man minst anar det så dör ens favoritkaraktär, som läsare går man aldrig säker.

Ibland är det väldigt många personer, händelser och platser att hålla reda på. Det går ju dock att avhjälpa med wikin som jag skrivit om tidigare. De händelser som jag gillar bäst i den här boken är när Tywin dör, Daenerys "kommer på" Barristan Selmy och Brienne och Jaimes resa.  Jaime har faktiskt gått och blivit en favoritkaraktär som jag ser fram emot att läsa mer om. Arya som har varit en favorit har mot slutet haft en mer undanskymd roll tycker jag men det kommer nog att hända något drastiskt snart. Den som inte har läst bör snarast börja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar