tisdag 6 december 2011

Tematrio

Veckans tematrio handlar om vad vi önskar oss i julklapp, det kan nog bli mer än en trio har jag på känn.

1. Hela A song of ice and fire-serien står högst upp på listan. Visserligen har jag de fyra första delarna på min läsplatta men det är ju faktiskt inte samma sak som att ha de fysiska böckerna i hyllan. Jag är absolut fast i serien, läser just nu A storm of swords.

2. Freedom av Jonathan Fanzen. Har lånat hem den en gång i höst men hann inte läsa den och så var det någon i kö så jag kunde inte låna om den. Kanske, kanske att jag får den i julklapp. Något annat av Franzen skulle också duga.

3. Himlen börjar här av Jandy Nelson. Jag gillar omslaget och den har stått på min lista länge nu. Tror att jag beställt den en gång men så blev den restnoterad och dök aldrig upp i min postlåda.

Och till sist en extra, Det bästa av allt av Jona Raffe. Även här gillar jag omslaget och så tror jag att den kan vara trevlig att läsa i kölvattnet av Niceville.

3 kommentarer:

  1. Frihet står än så länge oläst i min hyllla. Blev lite fundersam kring om Jona Raffe verkligen kunde vara ngt, men insåg att jag blandade ihop författaren med harlequinförfattaren Rona Jaffe :-D

    SvaraRadera
  2. Så det finns en till Rona Jaffe, tur att jag sett omslaget så att jag inte råkar ta fel. Förstår din fundering :-)

    SvaraRadera
  3. "Himlen börjar här" skrev jag precis en recension om =) Gillar den =)

    A song of ice and fire-serien önskar jag mig med! Har inte läs den än!

    SvaraRadera