fredag 27 januari 2012

Carrie

Av Stephen King. Jag ska först och främst erkänna att jag har en väldigt stor fördom om herr King. Jag har allt sedan tidernas begynnelse, ungefär, trott att han endast skriver skräck. Det beror nog på att Det fick någon sorts jättesuccé när jag gick i 5-6:an och jag kommer bara ihåg den där otäcka clownen. Jag minns inte om det var så att boken blev till film eller något då, det är ju ändå en rätt tjock bok så jag tror inte att någon av oss läste den. Hur som helst har det liksom fastnat.

Men så har jag en kollega som bär sina Stephen King-böcker i en särskild låda märkt "OBS! Tung" vid flytt. Hon lurade på mig den här när vi var på bibblan för ett par veckor sedan. Jag har sett filmen eller i alla fall delar av den så jag var inte så motvillig och det visade sig vara bra. Den är ju väldigt bra, jag läste i efterordet att den bör klassas som en slags science fiction så då gör jag det. Telekinesi är ju kanske inte något vi alla ägnar oss åt bara sådär.

Den här är i alla fall lättläst och väldigt bra. Mobbning är ju alltid väldigt skrämmande och det är svårt att förstå vad det är som driver människor till sådant. Jag skulle dock gärna läst mer om hur de andra personerna tänker, särskilt de som bestämmer sig för aktionen vid skolbalen. Chris och Billy heter de väl? Har inte boken framför mig så kan inte dubbelkolla. Rekommenderad läsning i alla fall! Nu ska jag fortsätta med Under the Dome.

6 kommentarer:

  1. Hehe :) Vad kul att du gillade den!

    SvaraRadera
  2. :-) Tar hem Under the Dome idag!

    SvaraRadera
  3. Vad bra! Jag håller på med 11/22/63 fast läser den på iPaden så den är inte så tung att släpa runt på ;) Jag håller också på med Black Swan Rising, vad tycker du om den?

    SvaraRadera
  4. Hittills är den bra men jag har inte kommit så långt.

    SvaraRadera
  5. Åh, så sugen på att läsa! Har läst massor OM boken men inget i den. Har inte sett filmen heller faktiskt. Nej, jag måste ta och beställa! :)

    Förresten - så. sött. marsvin du har!

    SvaraRadera