torsdag 19 januari 2012

A feast for crows

Av George R.R Martin. Mycket Cersei i den här boken, kanske lite för mycket. Hon har ju inte varit någon favoritkaraktär tidigare så jag blev lite besviken när det var väldigt mycket om henne. Men nu efter att ha läst hela boken tycker jag nog att hon kan vara rätt intressant ändå. Jaime var ju en favorit sen tidigare och honom får man ju läsa mycket om i den här boken så det var trevligt.

Sansa/Alayne tycker jag växer fram som en intressant karaktär, hon har ju varit rätt anonym innan tycker jag. Men nu växer hon ju upp och tar för sig lite efter det inledande missmodet, bra hand med Robert verkar hon också ha. Petyr gillar jag inte, han är lite obehaglig på något vis men en skicklig ränksmidare verkar det ju som.

Och Arya, där har vi en spännande person. Stark och egensinnig på många vis. Roligt med en sådan kvinnlig karaktär till skillnad från all annan fantasy med manliga hjältar av alla de slag. Jag hoppas och tror att det väntar något stort för Arya i nästa bok. Läs, läs!

2 kommentarer:

  1. Ah, jag vill ocksa lasa den, sa snart som mojligt! Jag och sambon kopte den i julklapp till oss sjalva, och jag ar saa nyfiken. Det var sakert 13 ar sedan jag laste forsta boken, sa aven om jag har sett TV-serien sa tror jag att jag jag skall borja fran borjan - for att inte missa nagra detaljer!

    SvaraRadera
  2. Jag har ju också läst böckerna tidigare (flera år sedan) och började om med dem nu. Ni gjorde ett bra julklappsval tycker jag!

    SvaraRadera