måndag 27 februari 2012

Evermore

Av Alyson Noel (hur gör man de där små prickarna ovanför e:et?). Någonstans på någon blogg läste jag om den här boken och tänkte att den kanske kunde vara bra. Jag måste ju erkänna att tulpanerna på framsidan var en anledning, oftast brukar det ju vara rosor så jag blev lite nyfiken. Överlag så gillar jag framsidan och titeln, huvudpersonen heter Ever.

Evers familj har dött i en trafikolycka och hon har fått flytta till sin faster. Där får hon börja i en ny skola och för att slippa "höra" allas tankar lyssnar hon på musik och drar huvan över huvudet. Jag tror, nu när jag tänker efter är jag inte helt säker, att hon fått förmågan att lyssna till människors tankar efter olyckan. Tidigare har hon varit den populära tjejen men i sin nya skola umgås hon istället med det udda gänget. En dag börjar det en ny kille i klassen som visar sig vara något annat än vi först tror. En kärlekshistoria utspelar sig förstås, lite väl rosafluffig är den på sina ställen men det finns annat som uppväger det.

Jag hade gärna läst mer om kompisarna Miles och Haven, de verkar ha intressanta problem (om man nu kan skriva så). Men det här är en serie av böcker så kanske man får läsa mer om den i de andra böckerna, måste nog skaffa i alla fall en till bara därför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar