fredag 3 februari 2012

HeartMate

Av Robin D Owens. Ja, det här är alltså ett trevande försök att vidga mina vyer mot sci-fi:genren. En mjukstart helt enkelt, jag antar att inbitna sci-fi:läsare skulle protestera mot att jag placerar den här boken i den kategorin. Men den utspelar sig faktiskt på en annan planet och de teleporterar sig dit de vill och läser katters tankar och lite sådant.

Själva historien tänker jag inte skriva något om, läs titeln och titta på bilden så kan ni säkert lista ut en del. Det finns saker i boken som författaren hade kunnat skriva mer om vilket hade kunnat göra det hela till en betydligt bättre bok, det är trots allt en slags "bättre" samhälle som beskrivs. Ett som hotar att kunna bli som det vi lever i på jorden. Det hade kunnat gå att utveckla mer. Men som nästan alla böcker i liknande snitt har den ändå ett driv i sig, jag ville oavsett kvalitén faktiskt läsa färdigt. Lite som Twilight-serien som är ganska rosafluffig men ändå har något som gör att man vill läsa klart. Som tur var så tog läsningen inte så länge. Läs endast om du har tråkigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar