tisdag 6 mars 2012

Böcker på b.

Jag fortsätter med böcker på b idag.

Först ut är Black Swan Rising som jag skrev om här för inte så länge sedan. Det jag gillar allra mest med boken är nog framsidan och titeln :-) Innehållet är också bra.

Brick Lane av Monica Ali är nästa. Den har jag nog också skrivit om någonstans, titta jag hittade! Det är en tegelsten men en mycket bra sådan. Den handlar om en kvinna från Bangladesh som gifts bort med en man som bor i Storbritannien. Livet blir inte riktigt som hon tror och jag fick irriterade ryckningar i kroppen av att läsa om den äkta mannen. Den är väldigt bra i alla fall.

Nästa heter Broken Blade av Ann Marston. Det är tredje delen i en trilogi, jag har inte läst de andra delarna. Tyvärr måste jag säga. Den hamnar lite i samma kategori som gårdagens a-böcker, jag hade nog en rätt stor fantasyvurm under gymnasiet. Har ingen aning om var jag köpt den och den verkar inte gå att få tag i nu. Jag skulle gärna läsa de andra delarna eftersom jag tyckte mycket om den här.

Sist ut är Borta bäst av Sara Kadefors. En kvinna bor i en bil utanför IKEA. Bara det gör ju att man måste läsa boken. Den är rolig och tar oväntade vändningar. Även här gillar jag omslaget.

Nu ska jag fota böcker på c.

2 kommentarer:

  1. Nu har jag också gjort en sån :-) Roligt!

    SvaraRadera
  2. Visst är det? Jag ska fortsätta.

    SvaraRadera