torsdag 8 mars 2012

Böcker på d.

D var rätt mycket lättare att hitta i hyllan.

Först ut är Det innersta rummet av Elizabeth George. På somrarna får jag ofta för mig att läsa deckare och jag vill minnas att jag fick kramp i armarna av att läsa den här liggande på gräsmattan. Det är en tegelsten och handlar om ett märkligt arv, eller märkligt på det viset att de som får ärva får göra det oväntat. Spännande som vanligt.

Margit Söderholms Dit du går är en väldigt fin historia som utspelar sig i det ockuperade Norge under andra världskriget. I huvudsak är det en kärlekshistoria men även en berättelse om motståndsrörelsen. En berättelse om tyska soldater långt från hemlandet kan man nog också se det som.

Till sist en av mina vampyrfavoriter, Dead until dark. Det fanns fler titlar med Dead i början men jag tänkte att jag nog inte behöver ha med alla på samma bild. Jag vet inte om Sookie och Trueblood-serien behöver någon närmare presentation? Har du inte läst den så läs, det är riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar