fredag 9 mars 2012

Böcker på e


Först ut på e är Eclipse av Stephenie Meyer. Jag har bara läst Twilight-serien på svenska men hittade de här med snyggt vitt omslag på bokrean och var tvungen att köpa. Dessutom är sidorna röda, ja inte helt röda men utsidan av sidorna så att säga. Funderar på hur jag skulle kunna ha dem i hyllan så att det syns, tips?

Nästa är En doft av apelsin av Joanne Harris. Det är flera år sedan jag läst den här boken men jag minns att den var i samma stil som Chocolat, ett okej tidsfördriv.

Sist ut är Richard Yates Easter parade som jag namnet till trots har i svensk översättning. Ibland undrar jag varför titlarna inte översätts, är det för att vi ska fatta att det är den kända boken Easter parade eller något annat? Ska man nu översätta så kan man väl göra det fullt ut tänker jag? Det är en bra bok i alla fall där man får följa två systrar genom livet. Gillar man Revolutionary road (som inte heller verkar ha någon svensk titel) så gillar man nog den här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar