lördag 10 mars 2012

Böcker på f

Jag fortsätter med f. F var ingen direkt omfattande bokstav hos mig men två hittade jag i alla fall.

Jag börjar med Fallen av Joyce Carol Oates. En bröllopsresa som går rätt snett och vad som händer efteråt. Jag gillade den men jag tror att den kanske kan upplevas som lite svår att läsa. Den rymmer ett brett spann av problem kanske man kan säga, allt från ett äktenskap i kras till miljöförstöring.

Den andra boken är Freja, sagan om Valhalla av Johanne Hildebrandt. Trevligt att läsa om vikingatiden med en kvinna i huvudrollen. Stundtals blir det lite väl mycket tantsnusk över den men vill man så går det att överse med. Och gillar man den här så finns det några delar till som handlar om en dotter och en dotterdotter om jag inte minns fel (var ett tag sedan jag läste dem).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar