söndag 18 mars 2012

Böcker på h

Först ut är Hush, Hush av Becca Fitzpatrick. Första delen i serien om Nora och Patch. Minns att jag läste en recension om den boken som skrev något i stil med att änglar är de nya vampyrerna. Så därför beställde jag boken och jag tycker att de är rätt bra, jag har alla tre. Fram för allt är omslagen sjukt snygga. Tyvärr har jag första boken i någon slags mindre format än de andra två men det får gå ändå. Hur ska man förresten ha böcker i hyllan för att omslagen ska synas på ett snyggt sätt? Eller ska man köpa sådana där tavellister/hyllor som finns på IKEA?

Nästa är Händelser vid vatten av Kerstin Ekman. Det här är en slags deckare, ett mord har begåtts för rätt länge sedan men det hänger liksom kvar ändå. Boken utspelar sig i Jämtland som Kerstin Ekman alltid beskriver på ett trevligt sätt tycker jag. Nu är det ett tag sedan jag läste den här men jag tyckte att den var bra. Bredvid den i hyllan står Rövarna i Skuleskogen av samma författare och den var bara märklig.

Kikade lite efter böcker på i i hyllorna men det ser lite tunt ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar