fredag 9 mars 2012

An echo in the bone

Av Diana Gabaldon. Äntligen! Det tog ett och ett halvt år men nu är den färdigläst. Jag måste säga att jag inte fattar varför jag inte läst ut den tidigare, de andra läste jag myyycket snabbare. I perioder har den legat på en undanskymd hylla så jag vet inte om det är därför det inte blivit av att läsa den.

I den här boken får man följa händelserna både i nutid och dåtid, Brianna och Roger har ju åkt tillbaka till "nuet" och bor på Lallybroch. Claire och Jamie råkar som vanligt ut för det ena med det tredje och reser kors och tvärs. Jag måste nog säga att den var rätt bra trots den långa lästiden som hade kunnat bero på att den är dålig. Och i slutet funderar jag över om det kommer ytterligare en bok. Det känns så, den skulle ha kunnat komma ut också utan att jag vet om det :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar